Shipping

ks1977
10.11.2021 kl 19:10 3055

Dette får bli mitt siste innlegg her, for JIN-menigheten skal man ikke tulle med! Får skikkelige kultvibber her inne

Her er det som står i meldingen:
"2020 Bulkers has today converted the index-linked charters for Bulk Shenzhen and Bulk Sydney into fixed rate charters at US$61,628 and US$60,260 per ship per
day, gross, for the period from November 1, 2021 until December 31, 2021"
Magnus har også gjentatt, om og om igjen, at 2020Bulkers har rett til å konvertere (inntil hele kontraktens varighet) til TC basert på FFA.

Du kan også se på side 3 i denne presentasjonen:
"Option to convert to fixed rates"
https://2020bulkers.com/wp-content/uploads/2021/09/Presentation-at-Pareto-Energy-Conference-2021-16-September-2021.pdf

Eller du kan høre på en av de mange presentasjonene eller intervjuene som er gjort - det gjentas i de fleste.

Du kan benekte det så mye du vil, men selskapet hevder - både skriftlig og muntlig - om og om igjen, at de har denne opsjonen (og de har også benyttet seg av den, både i mars og nå i høst)

Ellers så ser jeg også innlegg her om at "Eldre skip (...) må ned i omdreining og hastighet med 20% for og gi lavere utslipp", men JIN skal tydeligvis opprettholde sin fart? Hvilke skip skal da redusere hastigheten? (ellers så har jeg jo allerede påpekt at dette vil øke bruttoraten for hele flåten)

Man synes også å tro at det for en chartrer ikke betyr noe hva totalkostnaden er; dersom dagsraten er lavere for et JIN-skip, så vil chartreren (i følge JIN-menigheten) ta det, selv om han kan få levert lasten både raskere og rimeligere hos en konkurrent. Tror man virkelig på dette?

Bare for å gjenta meg selv (bortkastet, for menigheten ser rødt dersom man så mye som ymter frempå om noe som ikke stemmer 100% med JIN-tilbedelsen - selv om man i samme post drar frem positive sider og/eller potensialer med JIN); det finnes scenario hvor JIN (i hvert fall i % av skipsverdi) kommer best ut av EEXI.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.