Shipping

Struts
17.11.2021 kl 06:33 8157

Da jeg var liten var jeg svært fornøyd de gangene jeg fikk en liten eske med små drops merket Brynildsen Fabrikker. Jeg minnes vagt - eller innbiller meg - at dropsene hadde forskjellig farge også, noe som gjorde det ekstra spennende. Eskene kan umulig ha kostet mer enn femti øre. Det er ikke helt den samme gleden i dag å observere at familien Brynildsen lemper ut hundretusenvis av «drops». Ikke samme smaken kan man si, men det bare er vel misunnelse for at jeg ikke selv bygget dropsfabrikk. Sukk.

Uansett, kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt mandag). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.

Topp 50 reduserer med 3,893’ aksjer, og har med det 70.29% av aksjene (prosentandelen anført må igjen være feil, da den er høyere enn det opplyst i går). Disse tall (som de nedenfor) kan variere noe fra når på dagen man innhenter dem.

På salgssiden: Morgan Stanley ned 352’ (1,218’ totalt), Six Sis minus 300’ (1,324’), Canomaro Shipping (Geir Brynildsen i Fredrikstad) også ned 300’ (17,434’), Glaamene Industrier (Egil W. Iversen, investor, bla assosiert med Songa og Awilco) ned 100’ (1,303’) og Norron Sicav (svensk basert fond) også ned 100’ (1,000’). Ellers bare et par små endringer.

På plussiden: The Bank of NY Mellon øker it re beholdninger med hhv. 640’, 363’ og 143’ aksjer (til resp. 4,525’, 2,734’ og 1,677’ totalt), J.P. Morgan Bank Luxembourg opp 378’ (1,485’), Nordnet Bank pluss 64’ (2,670’), Jan Heggelund (investor) + 35’ (1,221’) og UBS AG London 32’ (862’ totalt). Ellers bare en håndfull mindre endringer.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.