Shipping

hectorgonzales
17.11.2021 kl 07:51 7897

For de som tror at ratene vil stupe så tror jeg ikke det. Sea Intelligence antyder 18-30 måneder før ratene til rederne roer seg betydelig ned. Selv om Harpex og NewContex går ned så er jeg imponert over at kontraktene fortsatt går på 30-36mnd og svært gode rater. Jeg har fulgt med på ratenivået (NewContex) siden starten av juli (da var det på et høyt nivå etter min oppfatning) og vi er nå nede på et nivå som var i starten av august.

Rate 1.7 (24mnd 2500TEU) $32995, Rate 16.11 $41914. Når man tenker på selvkosten er ca $9000/dag så er det store gevinster å hente fremover. Så selv om ratenivået skulle "krakke" så er det fremdeles svært lønnsom drift fremover. Vi ser vel det ingen andre investorer ser - at lønnsomheten i driften blir svært god ut 2022 og 2023.

Selv om det kommer nybygg til så opprettes det også nye feederlinjer med flere seilaser i uken (flere skip benyttes). Så markedet for feeder vil forbli stramt en god stund til.

https://container-news.com/rate-reduction-could-take-18-30-months-reports-sea-intelligence/

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.