Shipping

hectorgonzales
17.11.2021 kl 08:57 7609

Iflg artikkelen er det ca 65.000 tomcontainere som venter på å bli transportert tilbake til Asia. Rederne vil holde ruten og tar sannsynligvis ikke med seg så mange tom-containere som de har kapasitet til pga tiden det tar å laste disse. Problemet til havnene er at det tar så lang tid å laste at det fører til ytterligere forsinkelser på losse operasjoner. Dette skal finansiers ved at havnene pålegger avgift per container. Det blir fort dyrt å ikke ta med seg tomcontainere så vi kan muligens se ytterligere bruk av feedere til å ta med laster over til Asia med containere.

The new fee would hit imports destined for truck removal after nine days or more on docks, and would start after six days or more for rail-bound cargo. Ports would charge ocean carriers escalating fees for overstaying container – with a $100 charge for the first day, $200 for the second, and so on.

https://gcaptain.com/watch-transportation-secretary-pete-buttigieg-joins-port-of-los-angeles-executive-director-for-supply-chain-update/
The plan includes asking liners to bring in “sweeper” ships to load empties dwelling at terminals and nearby facilities. During the pandemic, the port has been dealing with about 350,000 TEUs on average each month that need to get repositioned back to Asia so more products can loaded.

“We’ve seen six additional sweeper ships so far pick up a little more than 17,500 TEU of empties and there are another two on their way that can pick up probably 2,500 more empty container units. We’ve got to do a lot better job than that. We’ve got about 65,000 empty container units sitting on the docks right now, that’s up from about 55,000 from just a couple Friday’s ago, but we did have a good weekend.”

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.