Grønne aksjer

Frodon
18.11.2021 kl 10:35 9594

Det står jo ordrett der, har til og med klippet og limt innlegget til deg. Nå har jeg satt det opp med store bokstaver, så kan du ikke unngå å se det ;)

"OFFER SHARES AT THE OFFER PRICE is NOK 30.75 per Offer Share.

The Cornerstone Investors, Geveran, Xclat and Nordea Asset Management, have, subject to certain terms and conditions,
committed to purchase, and being allocated, OFFER SHARES AT THE OFFER PRICE for NOK 200 million, NOK 200 million and NOK
65 million, respectively, equal to a total amount of NOK 465 million".

Jeg tror du kanskje misforstår dette. Du tenker kanskje på et nytt grønt overpriset selskap som skal på børs første gang med en teknologi som kanskje blir noe, med et selskap med kr 0 i inntekt de neste 5 årene?

Edda Wind er et selskap som WWI eier, der jeg er aksjonær. Selskapet har inntekter, overskudd og langtidskontrakter. Hvorfor skal WWI selge aksjene billigere til John Fredriksen? John Fredriksen er heldig som er sikret ca 10% av Edda Wind, WWI beholder ca 26,8% av selskapet selv, det samme gjør Østensjø Wind AS. Du er ikke sikret aksjer i Edda Wind, og det er ikke jeg heller. Insidere i WWI / Edda Wind har en spesial avtale, da de jobber i selskapet, på samme måte som jeg får rabatt på aksjene jeg handler der jeg jobber.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.