Olje

SHARE-IT
11.03.2019 kl 15:52 4231

Motforestillinger settes åpenbart ikke pris på. Josef K, hvor har du det fra at jeg mener NEL skulle melde tap eller fortjeneste? Jeg skrev at vi ikke kjenner det. Det vi vet er at NEL ikke har tjent penger på sine ordre/leveranser så langt. Meldt forventet overskudd ble endatil til underskudd. Ordrer er vel og bra. En annen viser til at NEL har NOK 800 mill på bok. Det forsvarer nå vel ikke kursen, men hjelper selvsagt på (etter nylig gjennomført emi - igjen), men er jo for intet å regne mot børsverdien. Tigeren henviser til Norne som så flinke (og jeg det motsatte). Norne bommer da også periodevis, jeg også i massevis. Kursmål for NEL nå er uansett stor grad av gjetning. Ingen kan si noe annet. Det blir veldig mye hvis såfremt ifall .... Det jeg har ønsket å meddele er at for meg synes NEL-kursen etterhvert nokså frisk. Derfor valgte jeg å gå ut, og er fornøyd med det, til det skulle skje noe mer eksepsjonelt enn småordre på NOK 28 mill. som noen her synes å hoppe i taket for. Fremdeles kan NEL bli en gigant. Så langt har de ikke bevist det, eller inntjening. En annen skuffelse er forøvrig manglende avklaring rundt utviklingen av rotolyzeren og tiden den tar å utvikle ferdig om den noen gang blir det. Vi får håpe de lykkes med den.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.