Olje

SHARE-IT
11.03.2019 kl 19:40 3379

Jono, når sann insinuerer at jeg skal ha1 aksje er det på sin plass å vise til at min post for meg i alle fall var relativt stor, og da til belysning av at jeg har satt meg inn i NEL. Jeg forstår også mer enn godt at NEL ikke kan gå med overskudd fra dag 1 ( har vært med å starte og drevet mange selskaper selv også). Det jeg har belyst og som bør være en tankevekker for flere, er hvor stor verdi NEL etterhvert har fått. Og det endatil etter at overskudd ikke kom til bebudet tidspunkt. Nå er det ikke en gang tidfestet av selskapet når overskudd forventes så langt jeg vet. Ordreinngangen har likeledes vært skuffende ( kommer det ikke mer i Q1 er den atskillig mindre enn oms. i Q4). Det må komme ordrer jevnlig fremover på ca NOK 1.75 mrd! i kvartalet (20x inngangen så langt i Q1) og de med en resultamargin på 10% for å gi et overskudd på NOK 700 mill i året og dermed 10% av dagens børsverdi, sånn omtrentlig. Og det over lang tid fremover. Det er da en ser det er langt frem. Synes jeg. Eller skal en bare gi blaffen i slike tanker og håpe det beste?

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.