Shipping

Argus
02.12.2021 kl 17:06 6264

Det er to forhold som er tatt opp i dag som jeg gjerne vil kommentere:

* Det behøves ikke noen særlig nyhet nå før jul da alle nå vet nøyaktig hva som skal skje. Det blir innkalt til EGF i begynnelsen av januar, antageligvis med vanlig frist på cirka 14 dager. Deretter vedtar EGF at det skal betales et ekstraordinært utbytte i slutten av januar. Så kommer det et vedtak om ordinært utbytte i april cirka. Kanskje blir det også iverksatt tilbakekjøp av egne aksjer allerede i januar, litt avhengig av om et slikt vedtak allerede ligger inne fra årets ordinære gf?? Kommer det en melding om dette i slutten av desember, og om innfrielse av lån, er det selvsagt ikke negativt for kursen.

* Når det nå kommer meldinger om bedring i transportkapasiteten, så er det mye som tilsier at det er en tilstand som raskt kan endres igjen. Dersom omicrom fører til alvorlige sykehusinnleggelser, betyr det at nåværende vaksine ikke virker på den som på de tidligere Covid 19. Det MÅ føre til mange vonde tilstander globalt og videre opphoping i havner som blir rammet på nytt av virussmitte. Resultatet av dette vil bli som i vinter, med økte rater og bedring for containerbransjen.

Dette er mine subjektive standpunkter, men jeg har forsøkt å trekke konklusjonene ut fra foreliggende situasjon og ikke hva politikere og andre ønsker seg. Håper at jeg tar feil av hensyn til "folk flest", men trøsten får være at omnicom kan føre til økte kurser.....

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.