Olje og energi

JKM
15.12.2021 kl 13:47 3235

Mye rart som skrives og ikke bare her, men de fleste steder det diskuteres. Forståelig nok vil noen gjøre det de kan for å påvirke andre (meg selv inkludert) i den en eller andre retningen. Det er også slik at folk flest går dit pengene flytter seg, og en del følger med på det tekniske for å treffe bunner og topper.

En hypotese/forklaring kan være så enkel som at flere med litt over middels store lommebøker flyttet pengene inn i pnor på vei opp mot den "magiske" toppen på 1,6 i våres ( basert på TA). Det var bra momentum og stor positivitet rundt om som bidro til at mange hang seg på. Da kursen ikke vil stenge over 1,6 begynte noen å selge for å sikre gevinst. Deretter gikk man raskt ned i en litt negativ spiral som ser ut til (med litt oppturer og nedturer) å ha vart frem til nå. I mangel på noen triggere man håpet skulle inntreffe frem til nå har det ikke fått snudd skikkelige. Ingenting av det jeg skriver nå er jo basert på noe fundemtalt. Selskapet har jo basert på de børsmeldinger som har kommet økt sine inntekter gjennom året. Summen av tro, håp, saueflokk, pengeflyt, teknisk analyse osv påvirker. Jeg tror mange som har kastet kortene fremdeles tror på pnor og vet at det fundamentale forsvarer en høyere kurs. Det er bare det at det finnes ganske mange andre steder å plassere pengene sine også. Så kan man få avkastning der til man mener det er "rett tid" å ta plass i f.eks pnor igjen. Kanskje er det i dag, i morgen, eller etter nyttår eller ikke i det hele tatt. Den som hadde visst.. jeg har i hvert fall personlig tro basert på dagens verdi og hva selskapet har av planer, men er klar over at det blir vanskelig å tidfeste når målet vil komme.

Disclaimer: Har kjøpt, solgt og eier en del aksjer i pnor

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.