Olje og energi

polion
15.12.2021 kl 15:58 2922

Klipper inn denne fra 9/12 - 17:42: "Nesten intet er skrevet/spekulert mer om enn Aje. Tidsforbruket har nå vært såpass stort at treneringen synes å skyldes vond vilje fra noens side. Skylde på noe annet, det kunne man gjort hvis tidsaspektet hadde vært adskillig mindre. Følgelig slett ingen garanti for at det med Aje vil skje noe som helst de neste 1-2 årene. Har nevnt det før, hadde jeg vært Hamilton så hadde jeg sagt opp avtalen med PNOR med en varslingsfrist på f.eks 3 mnd. Yinka, med tettere føringer mot myndighetene, hadde da ikke hatt annet valg enn å presse maksimalt på for å få orden i basaren. Slik situasjonen er nå, og har vært over meget lang tid, så er dette intet annet enn en halvdårlig vits. Nigeria bør også innse at deres omdømme rundtomkring i verden nærmer seg tilsvarende vits. Konklusjon: PEN TERMINERER AVTALEN, så får heller Yinka, PNOR, m/flere komme tilbake hvis/når Nigeria har noe fornuftig å melde".

Selvsagt ren spekulasjon (som for de fleste foruminnlegg), men etter dagens hendelse, er spørsmålet enda mer betimelig om her muligens kan være et eller annet grums mellom Nigeria og ledende person(er) i PNOR? Nei, kven kveit - rent generelt vil jeg tro det skal ytterst lite til for å terge en nigeriansk byråkrat (en som for øvrig også er vant med såkalte "brune konvolutter").

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.