Grønne aksjer

takumi
18.12.2021 kl 14:27 7470

Veldig bra trådstart, hadde tenkt å lage en tråd om dette selv, men det var fint å se den allerede var laget!

Jeg må si jeg er veldig spent på mottakelsen på mandag. Såvidt meg bekjent har flere av de klassiske bjellesauene allerede solgt seg ut (eksempelvis fredly) og tror at de som sitter igjen nå er investorer med lengere tidshorisont enn første noeringsdag! Uansett er historen full av kjendisinvestorer som selger seg ut av selskaper før eventyret knapt har begynt(ref Spetalen i NEL), så skulle vi se en dipp på mandag er jeg rimelig sikker på at den blir kortvarig og ikke særlig stor.

Med den lave mcapen selskapet har i forhold til sammenlignebare selskaper og med opplysningener fra ledelsen om at de nærmest rennes ned av forespørsler som er interessert i teknologien har jeg ingen kvaler med å sitte solid plantet en god stund her. CO2-fangst er nok en løsning flere og flere selskaper pent ser seg nødt til å implenmetere i driften sin og jeg kan ikke skjønne annet enn Capsol kommer til å ta sin del av den kaka. Og ettersom de allerede har fått kontrakt om å levere karbonfangstteknologi til det som skal bli Skandinavias største karbonfangstenhet, vil jeg si at det beviser at teknologien de besitter er blant de aller aller beste.

Mener forøvrig å ha lest at de hadde planer om å time notering med avsløring av en eller flere avtaler så satser på at det blir en jevn strøm av nyheter allerede i juleuka. Lykke til alle sammen, blir spennende!

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.