IKT

PSI- Investor
16.03.2019 kl 09:17 1173

Enig
En fordel med f eks CG er at man i høykostland tjener det inn i sparte lønnskostnader på ganske kort tid og etterpå har man sikrere pengebehandling og lavere kostnader.
Men om lønna er så lav at innsparingen ikke er merkbar i forhold til investeringen blir det nok noe annet.

Jeg kom til å tenke på da unga fikk lappen. Det kostet den gang 5000,- mer i forsikring årlig hvis en under 25 skulle kjøre bilen. Hvis jeg ikke tok forsikringskostnaden men bilen likevel ble krasjet av en under 25 så ville jeg måtte betale 10.000,- i ekstra egenandel.
Jeg endte med å ikke ta forsikringen. Det var ikke noe vits syntes jeg. Hadde straffegebyret vært høyere hadde jeg nok tenkt annerledes.
Og derfor tenker jeg at det blir vel litt det sammen for Strong sine kunder innen enkelte områder. Er det man sparer eller unngår i risiko mye i forhold til investeringen er nok investeringslysten større.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.