Olje

bergsmofs
18.03.2019 kl 12:38 2928

Her er det ANLA skal regulere/godkjenne. Hentet direkte fra hjemmesiden til ANLA Colombia.
Slik jeg leser dette, å når jeg tar med i vurderingen historikk på det som har skjedd vedr. IOX aktiviteter på LLa 47, så ser dette ut som ren proforma. De har jo bygd veg nettopp m.m Tenker at godkjenninger uansett samkjøres mellom disse etater, der det er behov mellom teknisk/juridisk og miljømessige avklaringer
Dette er noe jeg antar. Så jeg er ikke 100 % sikker, men som Helloween også sier, tror dette er proforma. Men limte inn det som faktisk står om ANLA så kan ihvertfall noe spekulasjon eller usikkerhet lukes ut. Siden det først skrives om av Bæærnt inne her.

«Within the powers ruled the group Hydrocarbons of ANLA is responsible for the evaluation of environmental studies, including economic assessment of the positive and negative impacts of projects and monitoring the works or activities that require environmental license runs or instruments such as plans or management measures.

In accordance with Decree 1076 of 2015, hydrocarbon projects that require environmental licensing jurisdiction of the ANLA are:

Seismic exploration activities requiring the construction of roads for vehicular traffic.
Seismic exploration activities in marine areas of the national territory when conducted at depths below 200 meters.
Exploratory drilling projects outside existing production fields hydrocarbons, according to the area of ​​interest to declare the petitioner.
Hydrocarbon exploitation including the drilling of wells of any type, building own activity facilities, additional works including internal fluid transport field pipeline, internal storage, internal roads and other infrastructure associated and related.
Conveying and guiding of liquid and gaseous hydrocarbons to develop outside of the fields of exploitation involving the construction and assembly of infrastructure flowlines with equal or exceed 6 inches (15.24 cm) diameter, including pumping stations and / or pressure reduction and the corresponding storage infrastructure and flow control; except those activities related to the distribution of natural gas for home, commercial or industrial use.»
Redigert 18.03.2019 kl 12:43

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.