Olje

SebCoe
19.03.2019 kl 20:34 8265

Nå er vel emisjon bare ett av flere alternativer hvis man trenger finansiering av aktivitet. Det finnes etter mitt syn gode alternativer. Når det er sagt ville jeg som aksjonær vært svært opptatt av at en evt emisjon ble satt til «riktig kurs». I tilfellet QEC mener jeg selskapet pt er underpriset - riktignok er dette en high risk, high impact aksje så det reflekteres kanskje i kursen. Uansett ville jeg sett på en emisjon med kurs på dagens nivå som et lite overgrep mot dagens aksjonærer med mindre det gjøres med en form for kompensasjon overfor disse. Hvis en evt emisjon settes til «fair price» er det imidlertid en helt annen sak. Da er det ingen grunn til å kompensere dagens aksjonærer.

Så vidt jeg forstår har selskapet en historie med emisjoner, og det er åpenbart delte meninger om dette har vært utført på en god måte. Dette vet jeg ingenting om, men man må kunne forvente at et børsnotert selskap håndterer dette etter boka.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.