Olje

SebCoe
19.03.2019 kl 21:16 7938

njn

Jeg sa vel ikke at man skulle spare seg til fant? Det som var mitt poenget var at det er mye snakk om dette med emisjon (både med positivt og negativt fortegn) på dette forumet, og emisjon er ett av flere alternativer hvis selskapet trenger finansiering. Hvis man trenger finansiering, og velger emisjon, vil det naturligvis frembringe reaksjoner hvis emisjonskursen avviker mye fra det som oppfattes som fair price. Dette vil selvfølgelig eksisterende aksjonærer være opptatt av, og det er også naturlig å minne om at emisjoner skal besluttes av generalforsamlingen (med mindre styret allerede har fått fullmakt til å hente penger, vanligvis begrenset til max 10% av aksjekapitalen). Så aksjonærene kan jo da mene noe om en evt emisjon før den besluttes.

For ordens skyld - jeg er altså ikke imot emisjoner generelt, og heller ikke spesielt i dette tilfellet. Men kursen, eller måten evt emisjon gjennomføres på, vil avgjøre om det er en god finansiering for eksisterende aksjonærer.

Så vidt jeg husker er det vel for øvrig angitt i Q3-rapporten til selskapet at utviklingen av de planlagte brønnene i Kakwa kommende år er "largely funded by cashflow".

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.