Farma

20.03.2019 kl 12:05 1778

Kan fortelle en liten historie i fra min egen erfaring med blærekreft i nære relasjoner, og som er noe av grunnen til at jeg tror at Photocure kommer til å ta store markedsandeler i tiden som kommer.
Et familiemedlem fikk konstatert kreft i blæren for noen år siden. Dette var da på et veldig tidlig stadium, NMIBC, og ble behandlet med BCG innsprøytninger. 6 behandlinger over like mange uker, altså 6 ganger inn på sykehus for å få injisert BCG i blæren. Ved oppfølgende surveillance viste det seg at dette ikke hadde tatt knekken på kreften, så da ble det påfølgende nye BCG behandlinger, nye innleggelser og videre surveillance. Nå er det snart 4 år siden diagnosen ble stilt og vedkommende er fortsatt ikke friskmeldt. Prosessen har vært tidkrevende, ventelisten lang for behandling, for noe som mest sannsynlig kunne vært løst poliklinisk med en dose Cysview og et flexiscoop i løpet av et par timer. Hadde det vært opp til meg og vedkommende hadde de blitt sendt til BLCC med en eneste gang.
Redigert 20.03.2019 kl 12:07

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.