Olje og energi

polion
10.01.2022 kl 15:34 933

Ho, ho, dette var vanskelig gitt. "Forstår ingenting, aner ikke hva jeg sikter til, vet egentlig ikke hva jeg snakker om"? Teflonhukommelse, eller? For min del, bare litt faktaoppsummering og poengtering av hvilke foruminnslag jeg ikke finner meg i. Man slipper ikke unna med arrogante sleivspark, spesielt ikke når man bare fortsetter i samme duren. Tydeligvis null husk, så jeg klipper derfor inn opprinnelig innlegg, samt litt av det etterfølgende tøvet:

**** Ref polion 5/1-00:57 (opprinnelsen, etter tujas innlegg): Litt vel mye korona-pessimisme på nabotråden. Dette er hva som sies om den norske vaksinen som nå delvis er på gang:
– En potensiell fordel er at vaksinene kan gi en ytterligere og lengre beskyttelse mot koronaviruset og eventuelt nye virusvarianter. Dette er en viktig studie som vil gi oss nyttig informasjon om hvordan vi danner immunresponser i form av antistoffer eller T-celler etter vaksinering med de to vaksinene og hvor effektive disse antistoffene og T-cellene er mot COVID-19-viruset og nye varianter av viruset, sier Torhaug.
Vaksinen inneholder DNA som på liknende måte som mRNA-vaksinene har oppskriften på deler av koronaviruset som skal gjøre at immunforsvaret produserer antistoffer og T-celler.
I tillegg skal vaksinen være enklere/billigere å produsere/distribuere/lagre. Noen har allerede fått første sprøytestikk av nevnte. Snart har Norge en like ledende posisjon hva gjelder covid-vaksine som det Trondheims-firmaet NOD har når det gjelder bluetooth-dibbedutter. Absolutt ingen grunn til unødig bekymring.

**** Ref FF 5/1-10:02: 'Det var vel jeg som begynte å skrive om korona. Det var ikke koronapessimisme, men koronaoptimisme hvis man ikke leser som Fanden leser bibelen. Les det jeg skrev 21:02 en gang til og du vil se. Noen utdrag:
« Nå tror jeg vi kan fastslå en gang for alle at omikron ikke er like farlig som Delta». Da er vi antakelig i den situasjonen jeg håpet. En mer smittsom mutant som utrydder Delta samtidig som den er mye mildere mot ofrene sine. Hvis dette fortsetter uten at det kommer enda flere like eller mer smittsomme varianter tror jeg det går mot en slutt nå.«
Er virkelig dette pessimisme synes du?
Hvis man må dikte opp ting for å bevise at denne tråden her har sin berettigelse så står det dårlig til.

**** Ref FF 5/1-16:57: Mener du virkelig at man ikke skal skrive fakta? Blir vel litt feil og drive sensur og kun skrive positivt? Dette er jo ikke engang PNOR spesifikt i det hele tatt. Her skal man tydeligvis passe seg for å skrive noe som kan oppfattes negativt. Bare det å komme på tanken at dette er noe som spesifikt gjelder PNOR. Uansett, fasiten viser 6,55% oppgang i dag så det kan jo ikke hatt veldig negativ betydning.

KONKLUSJON: Tullete, grunnløst og usammenhengende reaksjonsvås som står til fullstendig stryk. Dog nokså uinteressant for resten av forumet, hvem gidder vel? For øvrig, så er det ikke tvil om at noen hadde tjent grovt på å lagt saken død for lengst. Ellers så trenger jeg ikke anstrenge meg for å sette noen i dårlig lys hvis vedkommende gjør denne jobben på egenhånd.

EDIT: "Sverte deg på en PEN-tråd"? Fatter ikke hvor du tar det fra, er det forumsympati du er på jakt etter når du kommer med sånne tåpelige spark? Jeg svarte enkelt og greit 512tr (uten engang å nevnte ditt nick) med følgende 100% relevante (i motsetning til ....) kommentar: "Ser du skriver lillebror i gåseøyne + smilefjes, men allikevel så er det noen som har behov for å "korrrigere" deg. Sannelig ikke lett å være debattant nu til dags, eller"? Hvis noen her følte seg truffet, så var det meg absolutt revnende likegyldig.
Redigert 10.01.2022 kl 15:35

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.