Olje og energi

utkant
10.01.2022 kl 23:21 1445

Det som er fakta er at regjeringen ønsker å få dette spørsmålet avklart før neste sesjon starter i Februar. Det er det siste de har uttalt. Så det er hva vi "bør" forholde oss til. Selv om det sikkert er mange som vil ønske å skape så mye tvil om dette som mulig. Jeg tror ikke QEC eller noen andre firmaer blir informert om størrelser på kompensasjon eller fremdrift da det nok er ganske sensitive opplysninger.

Forøvrig er det ikke helt umulig at dette er ett spill for galleriet hvor de til slutt kommer frem og sier at "Sorry, det blir for dyrt å nekte dette, vi må tillate selskapene å utvinne". Da har den politiske ledelsen ryggen klar overfor miljøorganisasjonene, selv om protestene derfra nok vil være kraftige. Jeg er spent på utfallet av denne saken. Håper dere er klar over at om det blir ekspropriasjon av områdene så kan hver enkelt investor som opplever/føler at erstatning ikke er god nok saksøke Quebec for tapte inntekter, osv, selv om de mottar erstatning og dette blir delt ut til aksjonærene som utbytte. Men det fordrer at dere er aksjonærer når ekspropriasjonen faktisk skjer, og at dere retter kravet innenfor rimelig tid...

Kan tenke meg at mange ikke vet akkurat dette. Blir det ekspropriasjon uten erstatning/full erstatning så kan hver enkelt-investor saksøke Quebec med krav om full erstatning.

Forøvrig er denne veldig interessant...

https://www.newswire.ca/news-releases/expropriation-fair-value-must-be-paid-834404059.html

Kanskje man skal satse hva man har råd til å tape for om "fair value" blir betalt så blir det litt kjipt å stå utenfor...

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.