Offshore

kvirrevi
20.03.2019 kl 19:08 1920

Her er spørsmålene jeg sendte til DOF.

Sent: 19. mars 2019 22:26
To: Management@dof.com
Subject:

Hei, jeg er en mindre investor i DOF med 181 000 aksjer som har noen spørsmål til utviklingen den siste tiden.

Kontrakten for de tre båtene som leies inn på 3 år + 2 år opsjon til Petrobras. Jeg kom frem til en dagrate på ca. 400 000 kroner. Vil denne raten gi en bra EBITDA-margin, og vil EBITDA-marginen dekke både renter og avskrivinger? Hvis ja, hvilken antatt nettomargin vil oppnås?

Hensyntatt kontraktene som ble meldt 5. mars. Flere av oss har forsøkt å regne på om dette betyr at DOF sin subsea divisjon vil få nærmest full kapasitetsutnyttelse gjennom 2Q-4Q 2019. Kan dere oppgi omtrent hvilken kapasitetsutnyttelse DOF nå forventer for subsea divisjonen?

På 4Q webast ble det oppgitt at DOF forventer en noe høyere EBITDA i 2019 enn i 2018. Var dette inkludert den store kontrakten som ble meldt samme dag, 21. februar, og har alle kontraktene som ble meldt 5. mars gjort at DOF nå forventer en sterkere økning i EBITDA?

DOF har oppgitt at det var fantastiske to første måneder kontraktsmessig, og jeg er enig i at det ser riktig så positivt ut. IRM divisjonen til subsea divisjonen har slitt med lav EBITDA margin gjennom 2018. Hvilken omsetning og EBITDA margin forventer DOF å oppnå for IRM subsea divisjonen i 2019?

På forhånd tusen takk for svar.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.