Farma

m73102
21.03.2019 kl 10:52 898

LM - jeg mener jo også det at PHO ALDRI har vært i en bedre posisjon enn i dag, og det har gått mer og mer opp for meg det Schneider har bemerket nå flere ganger (og som også følger av hans presentasjoner) at PHO først i dag er i posisjon til å sette i gang en fullstilt kommersialisering (alle brikker er på plass) - er i år 1 av lanseringen. PHO har en viktig jobb som må gjøres for å få solgt BLCC - og jeg mener at PHO har gjort riktig grep ved å ansette en CEO som har lang erfaring med disse prosessene og kjenner systemet i USA godt - samtidig tror jeg jobben blir enklere når flere og flere sykehus blir gjort oppmerksom på effekten av å bruke BLCC (tenk bare på reklameeffekten en oppnår ift presentasjonen på seminaret i Barcelona), foreligger full refusjonsordning og Medicare/forsikringsselskapene/pasientene har en interesse i at BLCC brukes.

Du har nok rett i at foreløpig er det et fåtall som har sett potensialet - og en må nok også erkjenne når en leser flere av innleggene på HO at det er flere som er skeptisk til PHO som følge av historikken og som ikke har tatt innover seg hvilken posisjon PHO er i pr i dag. Som jeg har poengtert flere ganger tidligere, har Schneider når vi er nesten ferdig med Q1 2019 gitt klart uttrykk for at vi kommer til å oppleve en sterkere vekst i 2019 sml med 2018 - at PHO vil oppnå en omsetning i USA i 2020 på 20-25 mUSD (som i stor grad kun knytter seg til TURBT), en økning fra 7.8 mUSD i 2018, samt at det på sikt vil være realistisk med markedsandel på nærmere 30 % (i et 15 mrd marked). Videre vil effekten av innsatsen som nå legges ned først vil inntreffe 6-12 mnd (+ opplæring) frem i tid. I tilllegg er det et viktig poeng at PHO har gitt uttrykk for at de er full finansiert til å foreta den nødvendige ekspanderingen.

Jeg tror nok at oppmerksomhet til PHO vil øke dersom en utover 2019 ser at det utplasseres flere og flere Scope - og at guidingen PHO har gitt for 2020 er realistisk (hvorfor skal en ikke da ha tiltro til det PHO/Schneider har gitt uttrykk for når det gjelder den videre veksten etter 2020?). Husk at PHO etter Q2 (hvor det ble utplassert 17 Scope) steg til kr 63 - mens det i Q4 ble utplassert 20 Scope. Samtidig er listen nå lagt lavt fra Schneider sin side etter Q4 presentasjonen og det vil nå ikke være noen forventninger om overskudd i 2019 - og dersom veksten viser at Schneider har sitt ord på det tørre ift fremtiden tror jeg vi fort i stedet vil oppleve en kraftig stigning i kursen enn fallet som vi opplevde etter Q3 og Q4 2018, og at vi etter hvert vil se en "ketchup effekt".

Dette er kun mine tanker som aksjonær i PHO - dere må selv gjøre deres egne vurderinger!

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.