Grønne aksjer

nemi's
13.01.2022 kl 14:15 5020

Spiller null rolle hva Hanwha sier. Akkurat som dere burde ignorert hva G14 har skrevet om ingenting. Hanwha står kun ansvarlig for sine aksjonærer. Det er kun dere som sitter her 24/7 og tror at hele verden ikke kan klare seg uten REC's nedstengte anlegg fra 1984.

Det tar flere år å bygge wafer-kapasitet i US til å ta unna nok polysil til at REC kan restarte nok kapasitet til lønnsom drift i ML. Det er derfor dere ikke hører noe fra REC. Hanwha kommer til å fortsette å kjøpe rimelig høykvalitets-wafer til fra Sørøst-Asia til modulfabrikken i Georgia/US i årevis fremover.

Dere skriver at jeg ikke svarer. Jeg gjør jo ikke annet, i folkeopplysningens tjeneste! Jeg har forklart dere presis hvordan det kom til å gå i 2021. Og fikk helt rett.

REC Silicon er like utdatert, utkonkurrert, grått, kjedelig og svett som TT har pleid å være i gråskjorta ved hver kvartalspresentasjon. Dere har dilla på 140 industriarbeidsplasser på prærien i US. En hvilken som helst meieribedrift worldwide er mer spennende teknologisk enn REC. Nå er det liksom Hanwha sine solceller som liksom dere norske ungdommer skal vie interesse for 24 timer i døgnet?! For ett år siden var det Si-anoder og REC, men som har trynet helt. Da fantaserte dere høylydt på HO om at Elon Musk skulle sende en batteridrevet SpaceX3.0 til Mars med REC-logoen på. Er dere interessert i tech, så invester i batteriindustrien i Norge, og norske arbeidsplasser!

Det finnes ingen som etterspør noe som helst som kan produseres i ML. Ingen slike fabrikker er heller planlagt, prosjektert, eller finansiert noe sted i verden. De tar år å bygge. Og de kunne vært bygd for lengst.

Kommende kvartalspresentasjon blir akkurat like kjedelig og svett som TT sine har vært. Og det er bra!
Redigert 13.01.2022 kl 14:18

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.