Offshore

hypotetic
14.01.2022 kl 12:12 3324

Siste 3 månedene har Sioff steget fra bunn 2,49 til nå 3,94 dvs 58%. SOFF har steget fra bunn 4,6 til 7,42 dvs 61%. DOF har steget fra 0,54 til 0,734 dvs 35% og skal nå opp til kurs 0,861 for å stige tilsvarende snittet av de andre. Subsea og Supply får ingen ny konkurranse og går i et kraftig forbedret marked så dette er bare den starten på en halt naturlig kraftig kursforbedring for aksjene til alle disse selskapene. Skipene er skrevet ned å ekstremt mye og mot våren og de neste månedene vil det bli enormt med arbeid og mangle ledige båter. Dette er en av få bransjer som vil få stor glede av generell kraftig kostnads og prisvekst som både Oljeselskap og Myndigheter har gått ut og gitt beskjed at vil komme fra våren nå i år og fremover. Dette er bransjen der gjelden raskt vil bli spist opp og prisvekst på olje, råvarene og arbeidskraft vil med nåværende oljepris lett forskyves over på Oljeselskaper og alle prosjektene i Flytende Havvind som står i kø og vil konkurrere om de samme skipene. Problemet med at aksjen har vært handlet under pålydende vil forsvinne allerede i neste uke med nåværende stigningstakt. Jeg vil tro at vi får en kraftig katalysator effekt i DOF kursen når aksjen nærmer seg pålydende 1 kr. Mitt tips er at kursen da plutselig vil gjøre et kraftig rykk oppover og tar igjen det forspranget i stigningstakt som Sioff og SOFF har hatt til nå. Det som er mest naturlig er at SOFF og DOF med størst potensiale har kraftigst stigningstakt når markedsutsiktene nå vil bedres. SOFF har usikkerhet med Nordmann Maximus som kan gi behov for en plutselig utvannende rettet emisjon. Jeg favoriserer DOF fordi DOF har en sikring i form av DOF Minoritetsgruppen der småaksjonærene er organisert og står sammen som største eier og således lett kan forsvare seg mot plutselige urimelige utvannende emisjoner og lignende.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.