Olje og energi

Bsingh
14.01.2022 kl 17:35 3691

God weekend Mrhifi. Syntes det er vanskelig å se inn i fremtiden, og gjette hvor høyt det kan gå. Men ser man det opp mot trenden som har vært de siste årene, med tanke på underinvesteringer i oljesektoren, så vil jeg tro at om vi går inn i en energikrise, så kan vell kanskje alt skje? Om produksjonen ikke holder tritt med etterspørselen, og samfunn verden rundt begynner å åpne mer igjen (Etter Omikron), så tror jeg at det kan øke en del fra dagens nivå hvertfall. Tror på 100$ foreløbig, men 200$ tror jeg ikke på før jeg ser det. Fra dagens nivå og opp til 100 er det ikke så veldig høyt opp, og tror fortsatt at nye gjenåpninger verden rundt vil sende oljeprisen litt høyere opp. Det begynner vell å synke inn flere steder, at vi ikke burde prøve å undertrykke oljen så mye. Vi har faktisk ingen god erstatning for olje, og denne skivebommen av oppfatning, tror jeg er det som kommer til å sende oljeprisen høyere opp. Da snakker jeg om oppfatningen om at man bare kan "stenge oljekrana".
Redigert 14.01.2022 kl 17:40

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.