Olje og energi

Mikkol
14.01.2022 kl 19:46 3605

Stakkars Biden. Hva skal han gjør for noen grep denne gangen når olja igjen bikker 86$? Verden kommer til å få seg et sjokk når oljelagrene virkelig begynner å krympe. Ligger allerde 8% under snittet. Forrige måned økte OPEC+ produksjonen med 70 000 fat dagen, hvor de egentlig hadde mulighet til 400 000. Det ryktes om at Saudi-arabia og Russland allerede er tett på maks kapasitet. USA er oppe på 89% produksjonskapasitet. Og dette når en verden enda ikke er i full drift pga covid. Hva skjer når verden åpner og alle skal ut å reise igjen. De asiatiske markedene skal hente inn det tapte i forhold til Europa og USA. Og hva skjer med tilbudssiden ved en forverring av Russlands konflikt?

Her er det fryktelig mange barometere som peker i retning av ganske ekstreme oljepriser verden ikke har har sett maken til tidligere. Det har vært underinvestert i oljebransjen i flere år. Covid satt fart på denne utslusingen, men kommer til å vise seg at verden ikke var klar. Det grønne skiftet går for sakte. Og derfor ville jeg ikke nølt med hvor jeg ville satt pengene mine fremover. Ja du gjettet riktig. Olje. Og da spesielt innen rigg og frakt. Her vil vi kunne se rater vi ikke har vært vitne til tidligere;) Dette er bare en forsmak av hva vi har i vente.....

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.