Grønne aksjer

Karybdis
15.01.2022 kl 11:17 3007

Etter å vært borte fra Scatec et par år så har jeg igjen kjøpt meg noe inn i denne, men den synker bare videre. Er det noen som vil ut?? mye short?
Det med Ukraina er jo et poeng. Det grønne skiftet er jo p.t. ikke så populært, men gjerne et bra tidspunkt? DnB med kursmål 155; min bekymring har gjerne være mye gjeld; selskapet er jo gjeldsfinansiert (15,5 mrd) og det er utsikter til økende internasjonale renter, men nyhet over her i forhold til nytt vond er gledelig, med en P/B på 2,5 så er jo dette fortsatt priset som et vekstselskap med forventninger; må gjerne avvente her 4.kvartal. Solgte meg forøvrig ut i Equinor på 236 og begynte å kjøpe meg noe inn i Scatec, foreløpig så leder Equinor der, ikke noe annet enn et privat veddemål; foreløpig med tap.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.