Shipping

Argus
15.01.2022 kl 15:30 7411

Yes, du reagerte på akkurat samme måte som meg, Yield!

Det var veldig bra å få presentert utdraget fra intervjuet med den nye Klavenes-sjefen.

Først innrømmer han at man solgte åtte containerskip (altfor) tidlig. Dernest anfører han den samme feilen, nemlig at oppgangen er midlertidig. Etter min mening gjør han dermed en dobbelfeil og gjentar bare hva den forrige sjefen foretok av en feilvurdering.

Det er etter min mening bare en årsak til at alle de aktørene som mener at oppgangen er midlertidig, gjør denne feilen. Man har ikke innhentet nok kunnskap og erfaring om rater og verdier på containerskip. Og kanskje heller ikke sett at forskjellen mellom feedere og større skip får vesentlig betydning for verdivurderingene for fremtiden.

Derfor gjentar jeg meg selv til det kjedsommelige: Vår sjef, herr Baack, har hele tiden de siste årene vist en enestående evne til å sette seg inn i materien, time riktig, begrunne rett og ta de rette valgene i det rette øyeblikk. Det er vel det som også har kjennetegnet de store rederne opp gjennom tiden.

Jeg ser slett ikke bort fra at han sørger for enda flere skipssalg i inneværende år og lar deler av gevinsten tilfalle aksjonærene. Det vil være helt i tråd med Baacks (og styrets) filosofi.
Redigert 15.01.2022 kl 15:33

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.