Shipping

nike
16.01.2022 kl 20:29 7650

Beklagelsen godtatt!

Slik jeg leste deg kom du uforvarende til å trampe på ei grav, for å bruke det nærmeste bildet som faller meg inn.

Samfunnsengasjement gjelder om å ta et tak for å få til noe bedre for familien, hjemstedet, kommunen .... Norge. Familien er den største driveren. Slik jeg oppfatter det er foreldre med barn grunnfjellet i demokratiet vårt. Det er der de fleste begynner.
De aller fleste på toppen i samfunnslivet - politikken/frivillige organisasjoner - har gått gradene, som betyr at stadig flere mener at vedkommende kvinne/mann kan fremme medlemmenes interesser bedre enn dem selv.

Bedrifter som MPCC og Statskraft har som mål å gjøre "alle rike", men det er ikke et mål for dem som styrer landet, og jeg håper det aldri blir det fordi USA har kjørt den strategien de siste ca 50 årene og resultat et blitt det motsatte slik Thomas Seltzers har dokumenter.
Det "Washington" overså var at dem som styrer landet både skal bidra til at landet blir rikere og sørge for at rikdommen blir fordelt slik at velstandsøkningen når fram til alle samfunnslag.
Der har verken Storting eller Regjering vært gode nok de siste par generasjonene. Det kan også i Norge svekke tilliten til demokratiet.
Derfor mener jeg at SV, Rødt og MGP har en viktig oppgave, selv om deres politiske budskap sammenfaller lite med mitt samfunnssyn.

Tilbake til MPCC.
Min drøm for rederiet og mitt passelig store 5-sifrede antall aksjer er at rederiet selges mens pilene peker oppover!

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.