Shipping

jadden
17.01.2022 kl 08:59 6117

Hentet fra Shareville:

Greencarrier er ute med oppdatert informasjon om markedet for containerfrakt fra fjerne østen. Det forventes ytterliggere press på ratene ifm. kinesisk nyttår 1. februar. https://us17.campaign-archive.com/?e=[UNIQID]&u=fd60914a73b4ef2859c764221&id=9dffd1d2d4 - Det er en forventet økning i skipningsvolum for 2022 på 5.1% sammenlignet med 2021, samtidig er det er kun forventet en økning i kapasitet på 2.8%. Det betyr at etterspørselen høyst sannsynlig vil være større enn tilbudet også i 2022. - Alle tilgjengelige skip i markedet er i dag i bruk, men allikevel er ca 12% av den globale kapasiteten "utilgjengelig" på grunn av utfordringer i havnene og forsinkede skip. - Mangelen på sjåfører til å levere/hente containere i havnene vil høyst sannsynlig vedvare også i 2022. - Fraktratene vil med stor sannsynlighet være høyere enn i 2021. - Fortsette å planlegge i god tid og booke 4-6 uker frem i tid. - Tillat og forvent lengre ledetider, +- 14 dager ekstra med variasjoner basert på hvor det skipes fra/til. - Økt etterspørsel etter olje og restriksjoner i produksjon fører til økninger i BAF nivåene for Q1 2022.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.