Industri

MorganKane
22.03.2019 kl 00:02 6474

Sa2ri,

Enig i at det var noe rusk i detaljene, men det har null å si. Under et intervju hvor man blir avbrutt hele tiden og vil få frem mest mulig på kortest mulig tid kan det bli litt rot for alle og enhver. Uansett, det er to hovedpoeng han har. Vurder disse: 1) Kina har ikke noe stort ønske om å produsere alt polysil selv. Kinesisk produksjon er svært energikrevende og dermed forurensende. Kina er nødt til å hensynta dette. Hvis ikke går vinninga opp i spinninga. Dessuten er den sterkt subsidiert. De taper altså penger på produksjonen. Det vil altså være en vinn vinn situasjon hvis Kina og USA kommer til enighet her. Kortsiktig vil dette ha en sterk positiv effekt. Argumenter gjerne imot, men helst ikke med at Trump er uforutsigbar og gal. Canada/Mexico/USA avtalen ble ferdigstilt uten alt for mye om og men. 2) Batteriindustrien. Igjen, usaklig å henge seg opp i detaljer. Se på veksten. Les dere opp på planene til VW. Les dere opp på Tesla. Panasonic. Og jeg snakker om planene de neste par-tre årene, ikke de neste ti. Jeg snakker ikke om batterier til store solparker, der kan man kanskje få alternativer, jeg snakker om bilbatterier hvor vekt og energitetthet har alt å si, og produksjonen må starte 'nå' for å nå målene. På mellomlang og lang sikt kan dette være en gullgruve.
Redigert 22.03.2019 kl 00:10

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.