Bil og motor

mishka
23.03.2019 kl 13:55 1916

Biler som ser ut som Tesla 3 skal vi få se flere av i fremtiden. Alt dreier seg om cw-verdi fordi det er en elbil som må komme seg lengst mulig uten å lade. Stygg synes jeg slett ikke den er. Ser ut akkurat som mange andre bl.a Mazda 3 som er nevnt. Jeg har i det siste sett litt på videoer om nettopp T3. Det er fortsatt mye småting som Musk har å lære fra de som har laget biler i over 100 år. F.eks. at om du åpner bagasjelokket på bilen, med nypolert bil, slik at vannet ligger i kjempedråper på lokket, så renner det rett ned på bagasjen. Det samme om det er mye vann på ruta som renner når det regner. Dette fordi det knapt er noen kanal langs kantene som fanger opp vannet. Det at de har temp. reguleringen NEDERST på skjermen er jo en dødsynd som ingen andre fabrikker finner på. Da er blikket ned mot gulvet i stedet for der det skal være, på veien. Like håpløs, men dog megafancy, er innstillingen av luftfordelingen fra skjermen. Som alle andre elbiler ingen knapper på hver dyse for å begrense lufta, så vidt jeg kan se. Det er også en sånn elbil-greie som gjør at den som er vant til premium rynker på nesa. Blir spennende å se om det blåser friskt i 160 fra luftdysene, uansett viftehastighet, slik det gjør på Ioniq & co. Alt dette er slikt som den som først har bestemt seg for en T3, og ikke minst menigheta, tilgir glatt. Det hadde kanskje jeg gjort også om det var viktig med elbil. Og det er på slike småting og sikkert mye mer jeg regner med er forskjellene er mellom Tesla og f.eks. Audi.
Redigert 23.03.2019 kl 13:59

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.