Shipping

Argus
24.01.2022 kl 13:11 10186

Veldig enig med deg i at det er kursturbulens, jadden!

Da du skrev om Fed og USA, slo det meg at jeg det siste halvannet året ikke har vært opptatt av børsene og indeksene i USA i det hele tatt. Bakgrunnen for det er at MPC og Ernst ikke er avhengig av en generell oppgang på børsene. Container lever for det meste sitt eget liv og går veldig bra når andre bransjer faller. Det kan se ut som det vil fortsette slik fremover.

De siste dagers kursturbulens tror jeg vel så mye skyldes oppgangen som andre forhold. Da kursen nådde kr. 30 og litt mer, var det nok en psykologisk tilstand som inntrådte hos mange. Da rundet man en bøye som mange ikke trodde ville skje. Derfor selger mange seg ut nå, ganske enkelt fordi det er mange som vil sikre store gevinster. Vi som er langsiktige, tenker nok litt annerledes. Vi har tro på både 30- og 40-tallet, kanskje til og med 50-tallet (kr. 53!)

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.