Olje

thief
24.03.2019 kl 10:19 4308

Er vel helt naturlig at petronor har gjort endel forarbeid,før de har inngått denne avtalen!Hva ellers har apcl å tilby,utenom lisensene??Jo,muligens skattefordeler,men der er vel ikke dette helt kartlagt enda!Så er jo helt åpenbart at det er lisensene det handler om.Og når vi vet at petronor har et solid kontaktnettverk i Afrika og nært/godt forhold til senegal,burde jo et lys gå opp for de fleste!For meg er det ingen tvil lenger,men folk tenker forskjellig!Før var apcl høy risiko.På dagens kurs er den lav risiko,med stor oppside!Det er jo et forlik,som vil trigge en kjempeoppgang!Og med denne avtalen,tror jeg det allerede er i boks?!Hva skjedde med den hasteopetasjonen til Senegal på sosp???De hadde jo det VELDIG travelt med å få inn tilbud.De lyste dette ut i starten av okt., og fristen var bare 1mnd!!Nå er det helt dødt,nesten 5mnd etterpå!Nei,denne avtalen var det beste som kunne skjedd apcl,med tanke på muligheten for forlik,og den videre utviklingen!Da petronor sin økonomi oxo tilsier at en større andel av lisensene beholdes ved en farmout!Noe av opp siden er borte,men MYE igjen!OG nedsiden er kraftig redusert!Så får vi se hva resultatet blir,jeg er sikker på vi blir meget fornøyd?Men er vel noen som mener at et forlik er enda lenger borte nå enn før avtalen,siden det selges på dagens kurser.Den ser ikke jeg,men alle kan jo ikke kjøpe!Blir spennende uker hvertfall

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.