Farma

Fluefiskeren
25.01.2022 kl 14:51 1379

Frodon skrev Innlegget er slettet
Orker ikke å bruke tid på det. Du har skrevet noen tusen innlegg om korona etter det så det gidder jeg ikke.

Ellers interessant i Nettavisen i dag om Bill Gates og delvis om pandemien. Han tar et oppgjør med all denne mistenksomheten mot myndighetene som har kommet de siste årene og bare vokser og vokser på sosiale medier. Er helt enig i at det øker polariseringen og masse fake news. Vi ser det også i disse coronatrådene på forumet vårt dessverre.

« På GatesNotes, Bill Gates blogg, reflekterer Microsoft-gründeren over året som gikk. I innlegget, som tar i underkant av en halvtime å lese, tar Gates opp flere temaer som pandemien, digitalisering og klimakrisen.

Han forteller også at mistillit til myndigheter verden rundt er noe han er dypt bekymret for.

– Myndighetene er et åpenbart mål
Gates skriver at pandemien har vært en stor test for myndighetsstyring.

– Denne tiden har vist oss at nedgangen i tillit til offentlige institusjoner skaper problemer og gjør det vanskeligere å svare på utfordringer.

– Basert på hva jeg har sett de siste årene, er jeg mer bekymret enn noensinne over om myndighetene klarer å gjennomføre større ting.

Milliardæren påpeker at nedgangen skjer over hele verden.

– 2021 Edelman Trust Index viser bekymringsfulle fall over hele verden. En del av det er forståelig. Hver gang du har en stor krise som en pandemi, vil folk se etter noen å klandre. Myndighetene er et åpenbart mål, skriver Gates.»

https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-er-bill-gates-storste-bekymring-for-2022/s/12-95-3424224213

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.