Bil og motor

mishka
26.03.2019 kl 12:58 1421

Ladenettverket er slett ikke ferdig utbygd med CCS. De har så vidt begynt. Det var nettopp dette AMS støtte på av problemer da de testet TM3 i forrige måned. Da måtte de på en av Vattenfalls ladere for å få ladet og de kom aldri over 60% fylling på batteriet. Og dette med å mangle en forhandler i nærheten som kan ta service er nettopp det, i alle fall tyskere, klager høylydt om. Borgward som nå rebrandes i Tyskland har forstått at den varianten ikke går og har overlatt service til den frittstående kjeden ATU som er en slags tysklands Mekonomen. Teslas måte å selge på har jeg mer tro på, og der kommer de andre etter. Det vil medføre at ansatte i bilbransjen sies opp i titusentalls. Du snakker om "meningsfull" recharge?? Om du snakker om på 15 min. til 80% er det foreløpig ingen av Teslas biler som er klar for pga varme samt batterislitasje. Det er ren teknologievangelisme som vi som etterlyser dette er så jævlig lei av. Den dagen vi er der er det bare løp og kjøp for oss som det i dag ikke passer for. Det er nettopp dette vi har ventet på nå siden 2012, men NULL har skjedd. Det eneste som har skjedd er at køene på SC,ene nærmest har eksplodert i alle fall i Norge.

Svaret på hvor langt foran de ligger får vi vel i løpet av året når bl.a VW kommer på banen. Dette med batteribiler er ikke rakettforskning. Batteriene komme stort sett fra de samme leverandørene og fremskrittene skjer ikke på Teslas fabrikker. De skjer på universiteter og forskningsinstitusjoner over hele verden.

Og for oss som er mer realistiske og ikke helt har tatt bølgen (uten å være haters) så er denne linken også høyst relevant:

https://e24.no/pluss/bil/noen-maa-finne-opp-batteriet-paa-nytt-for-at-elbilen-skal-ta-over/24537681
Redigert 26.03.2019 kl 13:20

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.