Olje og energi

monitor1
01.02.2022 kl 03:49 1402

Veldig få norske grønne aksjer som har produkter og et konsept som medfører vedvarende inntekter. De fleste er skrivebordsselskaper, og noen av de har muligheter. Jeg har en inngang på SCATEC på 139, og sitter på både HEX og HPUR. Det eneste jeg angrer på er Storebrand sitt grønne fond. Makan til amatører skal du lete veldig lenge etter. Er hele Storebrand systemet like arrogant, ignorerende, og kundefiendtlig? Sendte flere mail til sjefen, især rund idiotiet rund West Holding, som de rett og slett har spekulert i, og alltid med tap. Selvsagt svarer han ikke...Man skal ikke svare de som sørger for gigantinntektene, og russisk kaviar på brødskiva. De ligger betydelig under den indeksen de skal gjenspeile. Største drittfond i verden. Meg: 14% i minus siden 16/12/20 er ikke noe å skryte av. De aksjene jeg har har dog falt betydelig mer i samme perioden: SCATC kommer fra 301 kroner, HPUR fra 37 og HEX fra 52. Med både en voldsom utvikling på grønne indekser i USA, samt gamechanger nyheten i HPUR, så skal jeg nok i pluss snart på tross av ukulturen i Storebrand. Sissener få ha hele drittselskapet for seg selv.

PS: jeg nekter å være investert i noe annet enn minst ESG, og oppfordrer alle til å ta det valget.
Å støtte opp under slike som Statoil, som har rotet bort minst 200 milliarder, mest sannsynlig over 300 milliarder er ikke aktuelt.
Å berike norske sosiopatiske milliardærer er heller ikke innenfor. Jeg unngår Spetalen, Røkke, Fredriksen og andre som skader Norge, og kun er opptatt av å berike seg selv. Det forundrer meg at så få ikke boikotter norske blodsugere ( ofte etablert i skatteparadis).
Er dere bare opptatt av deres egen lommebok, i motsetning til hva som skjer i andre land? Skjønner dere ikke at dere kan PÅVIRKE akjskurser, om alle bare kjøper grønt? Er det ikke flott å vise fingeren til en gjennomkorrupt bransje og den gjengen med korrupte politikere vi har?
Om alle nekter å investere i møkk, så må faktisk disse gjennomkorrupte politikere endre sine fascistiske holdninger!
Redigert 01.02.2022 kl 04:13

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.