Bil og motor

26.03.2019 kl 15:11 1378

Nei, det er selvsagt ikke ferdig oppgradert, men de er langt på vei. Det er titusenvis av ladepunkt og de begynte bare for en måneds tid siden. Snart ferdig, og så kommer nye, kraftigere ladere i neste bølge. Nettverket vokser proporsjonalt med behovet.

De som kjører Tesla vet at ladekøene ikke har eksplodert. Sjelden kø, men det er selvsagt ikke mulig å unngå helt til enhver tid alle steder. Evt ventetider er uansett korte, og vil bli enda kortere når effektiv ladehastighet i løpet av inneværende år mer og mindre dobles. Rart å si at null har skjedd nettopp når ting nettopp holder på å skje. Tesla er likevel ikke for de som insisterer på å vanemessig kjøre 36 timer nonstop på kortest mulig tid, eller som stadig skal trekke henger på ett eller to tonn i hundrevis av kilometer på kortest mulig tid.

Et annet moment med Tesla superladere er at de så godt som aldri er nede. Man kan stole på å få ladet. Andre ladenettverk er knotete og har stadig driftsproblemer. Dealbreaker for iPace og eTron spør du meg.

Nye Tesla-verksted kommer til stadig.

Batteribiler er delvis rakettforskning. Der har Tesla som kjent et forsprang. Hvor lenge har vi ikke hørt at når den og den modellen fra Tyskland kommer er Tesla ferdig? Hvem selger flere elbiler i Norge enn de andre tilsammen?

Med meningsfull lading på 15 min mener jeg tilstrekkelig til neste superlader. Selvsagt kan man stå en halvtime og få 80% eller mer hvis man ønsker.
Redigert 26.03.2019 kl 15:12

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.