Farma

focuss
TRVX 27.03.2019 kl 19:02 1701

Jeg har hørt podcast 78 og det endrer ingenting i mitt syn på TRVX. Synes alt minner mer om et retningsløst seminar enn hva det gjør om sterk målforståelse som bør forventes når man går på børs. Jeg ser at ONCOS er selskapets viktigste teknologi, samtidig ser jeg at måten TG-01 håndteres på kan være katastrofalt akademisk.
Hva vet vi om TG-01? Vi vet at Norsk Hydro, i den perioden de satset på biotech, deltok i et studie med bukspyttkjertel kreft pasienter. Totalt 98 pasienter hvor 20 fikk behandling med TG-01 og 78 fikk standard behandling. Ved en tilfeldighet fant man mange år senere at etter ti år levde ingen av de 78 pasientene som ikke fikk TG-01. Levde noen av de 20 som fikk TG-01? Ja 4 levde etter 10 år. De var friske. Friske fra verdens verste kreftsykdom hvor det ikke har vært fremgang de siste 45 år! Dette var grunnene til at Tagovax som selskap ble etablert.

Hva skjer så videre? Jo Targovax starter studier for å få verifisert at dataene fra det tidligere Hydro studiet var reelle, og de avleser resultater for to cohorter, hvor cohort 2 er noe optimalisert i forhold til cohort 1. Disse kliniske studiene har nå gått en del år og hva finner mann?
Jo man finner at for Cohort 1 har Median Desease free survival på 33,1 mnd sammenliknet ESPAC 4 som er SoC og gir 27,6 mnd. Oppsiktsvekkende nok, men hva viser Cohort 2? Det vet vi ikke foreløpig fordi pasienter lever fortsatt men er langt forbi cohort 1.
Så vet vi at for CPI så er situasjonen den at enten virker det veldig godt, ellers så virker det ikke i det hele tatt. Akkurat som hydro studien som viste at 20% faktisk ble friske.

Hva burde vi nå vente av en god ledelse? Jeg mener masse optimisme, fullt trykk for å sørge for at pasientene får TG-01 så fort som mulig. Alt å vinne og ingenting å tape. Men er det det ledelsen gjør? Klarer de skape entusiasme rundt TG-01? Ikke det minste. De tar fem skritt tilbake å skal sjekke hvordan TG gjør det som kombinasjonsbehandling.
Nærmere en ledelse uten målforståelse skal det godt gjøres å komme. Har Radforsk noe å bidra med. Absolutt ikke, bare mer akademisk vissvass.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.