IKT

28.03.2019 kl 12:47 2275

Det er mange syn på verdsettelsen av Strong. En av mine "hobbyer" er nettopp verdsettelse. Som vi vet er det mange veier frem til Rom og flere innfallsvinkler. Jeg har snakket litt med CFO i et ikke ukjent PE-fond om hvordan de verdsetter selskap. Jeg har sparret med en tidligere stjerneforvalter i Norges Bank, som er spesialist på SMB-selskaper. Selv de beste kan ta feil, men om vi har rett, så er oppsiden betydelig. I dag prises vi lavere enn en enkelt APP på mobiltelefon, nemlig Geddit. Det er jo litt rart da? At et selskap med cirka 5 ansatte skal prises høyere enn et med mer enn 500 ansatte og som allerede genererer cash i bøtter og spann? T. er inne på slakteverdien av Strong, og der har vi jo allerede hatt et bud der for mange år siden på et av forretningsområdene.
Redigert 28.03.2019 kl 12:48

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.