Transport

rischioso
04.04.2019 kl 09:33 1303

Hegnar blåser opp om en liten passasjervekst i mars ....

Men den realiteten som er av betydning er at kabinfaktoren er ned og inntekten pr setekilometer (yielden) er ned ...

Mao, de taper penger og på toppen av dette så kommer Max 8 problematikken som vil slå inn med full kraft på q2 resultatet ...

Ei heller er det sikkert at Boeing tar regningen - i alle fall ikke som noen cash kompensasjon, men heller som en rabatt på fremtidige bestillinger og/eller service for som Kjos sa etter hjemkomst fra Boeing møte - det kan være at Boeing tar noe av kosten - dette står sterkt i kontrast med hva han sa før møte hvor han sa at vi sender regning og gav uttrykk for at det var en selvfølge at Boeing tok regningen ...

Nei - her er det ingenting positivt nytt av betydning og det vil være akkurat det markedet vil forholde seg til fremover - økt tap og økt brenning av EK øker risken for -og fremskynder en ny emisjon ...
Redigert 04.04.2019 kl 09:46

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.