Transport

Frodon
11.04.2019 kl 10:43 7180

Det smarteste jeg har lest til nå, er at dette er høy risiko og at investorer burde ha max 1% av porteføljen sin i NAS aksjer ;)

Kursmålene spriker voldsomt nå og det er sannsynligvis fordi dette er et høy risiko turnaround case. NAS må ut med ca 13 milliarder etter de fikk utsatt en del fly leveringer og alt dette skal finansieres. Får du JV partner? Får de solgt noen fly eller utsatt enda flere leveringer? Klarer de å betjene gjelden på 31 milliarder? Får de økte inntekter på billettene sine eller vil de store fly selskapene fortsatt presse prisene nedover? Vil NAS få økte drivstoffutgifter? Klarer de å treffe bra på hedging av drifstoffprisen? Hvis NAS treffer på alt dette, tviler jeg ikke på at kursen kan gå opp til kr 100. Men bommer de på for mange av disse tingene, må de ut i ny emisjon i 2020. Hvor står aksjekursen da??

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.