Grønne aksjer

Zenzor
10.04.2022 kl 22:32 5879

Hvis du oppfatter at "alle andre" vil godta et bud på 17, og kommer til å ende opp med å bli tvangsutløst på 12 hvis du ikke godtar budet "som alle andre".
Da blir det lettere å forstå hvordan dette kan skje.

Jeg synes det virker som en ganske usannsynlig situasjon.
Men det må være dette folk frykter?

Samtidig vil det bety at Hanwha må ut med noe sånt som 300 000 000 * 17 = 5 100 000 000 kr for resterende aksjer hvis alle godtok?

Minner også om at Morgan Stanley blant annet kjøpte aksjer til en pris på 21-23kr stk, og sitter på >3% av aksjene her (!).

Hvordan i all verden skal Hanwha ha råd til videre milliard-investeringer hvis de kjøper opp alt de behøver?
Såvidt jeg har lest har de ikke nok midler på bok til å kjøpe opp Rec nå engang.
Jeg synes ikke det høres plausibelt ut rett og slett.

Isåfall må vel Hanwha/QCells kjøre på med store emisjoner hvor Hanwha stadig øker andelen sin og vanner resten av oss ut.
For å gjøre det blir vi nødt til å stemme over det uansett?

Så jeg har vanskelig for å se en situasjon hvor vi blir tvunget til å tape penger her.. Vis meg gjerne hva jeg tenker feil om.
Redigert 10.04.2022 kl 22:36

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.