Grønne aksjer

ingen_peiling
11.04.2022 kl 12:23 4257

I likhet med mange andre her er jeg av oppfatning at Hanwha vil på et eller annet tidspunkt prøve seg på hele kjære REC. Tipper de vil ha hele produksjonen for seg selv. Har nylig lest at Q Cell skal "rebrandes" til Qcell og bli en clean energy selskap istedenfor ren wafer/panelprodusent. Ser for meg en scenario hvor REC kjøpes opp, tas av Oslo Børs og integreres som en del av nye Qcell. Dette er så klart et særdeles lite ønskelig scenario for oss små siden vi går glipp av hele "eventyret" fremover. Så vidt jeg vet så er Qcell et "ikke børsnotert selskap" så vi kan ikke kjøpe oss opp der engang. Det store spørsmålet er hvordan i huleste skal Hanwha få til dette med så mange småaksonærer!? Har søkt litt på nettet og kom tilfeldigvis over en gammel E24 artikkel som forklarer salget av REC Solar i 2015...Der gikk de for en litt "alternativ" tilnærming hvor de kun trengte 66,66% av selskapet for å gjennomføre salget. Kan tilsvarende skje i Recsi? Litt ironisk at saken gjaldt REC Solar...Mtp måten salget skjedde på...Hvorfor har RECsi det så travelt med å velge et nytt styre på EGF istedenfor vanlig GF? Håper noen som kan litt jus kan komme med innspill hvorvidt "salgsmetoden" beskrevet i artikkelen fremdeles vil være aktuelt? Ved en slik "sofistikert" metode, kan REC styret velge å akseptere/anbefale en pris som er lavere enn den som Hanwha handla for sist de siste 6mnd (i forhold til tilbudsplikt)? Mye usikkerhet her.....

https://e24.no/boers-og-finans/i/G17L5J/slik-omgaar-rec-boersen-og-setter-smaaaksjonaerene-sjakk-matt

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.