Dagens tema

dirken
22.04.2019 kl 14:38 735

Debatten om jordbruket er ganske polarisert i Norge. Kan ikke huske å ha observert noen på "mot"-siden karaterisere en eneste av særordningene til bøndene som "rimelige". Der i gården skal alt bort fordi de gir "urimelige fordeler". Friflyt globalisering er alltid best, uansett. Kassalappen på kiwi blir litt rimeligere med polsk hestekjøtt og utrangert rumensk høne, og leilighetene i byene litt dyrere fordi tilflyttingen øker når distriktene mister nok en næring med inntektsgivende muligheter.

Sannheten ligger vel et sted midt i mellom, slik som alltid. Alle land støtter landbruket sitt, både over statsbudsjetter og på tollgrensen. Om 1% av statsbudsjettet er enormt mye, men 0,9% er ok, skal ikke jeg late som jeg vet. Det jeg vet er at det er mye annet offentlig pengestøtte som jeg synes er veldig mye rarere, og som man heller burde angripe først.

Gjør man det, er man dessuten litt mindre byhømo.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.