Shipping

Tomassen
23.04.2019 kl 18:25 3869

Det skjønner jeg at du mener:) bare å se på inntjeningen til selskapene det og det er fryktelig langt opp til at de skal generere positiv kontantstrøm på årlig basis til at det skal kunne bli noe fest i aksjekursen/utbytter osv. 2019 er blir dårlig, første kvartal 2020 likeså (sesong). Så er det lite som tyder på oppside i etterspørsel i 2020 relativt til flåtevekst i 2020 og da må vi inn i 2021 med bedring siden flåteveksten da er lik null. Ikke akkurat veldig sexy.

Golden Ocean er ett lite lodd i min portefølje, og kan selvfølgelig ta feil, og aksjen kan fort doble seg igjen tidlig neste år den. Men som sagt, derfor er ikke aksjen stor i min portefølje.

Så ikke noe interessant fundamentalt i motsetning til andre segmenter. Og det er poenget mitt, at fokuset på dette forumet relativt til andre shipping aksjer og utsikter der er disproposjonalt.

Noe som sier meg at dere ligger feil. Jeg er bare den gode fe som prøver å hjelpe dere og meg selv :)

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.