Shipping

Frodon
24.04.2019 kl 18:29 2940

Du henviser til en presentasjon som viser andre tall enn de du skriver her. Hva er grunnen til det? I presentasjonen står det OPEX på alle skipene er usd 5200. OPEX, G&A, Interest, Leases and Repayment er totalt på Capesize usd 14.200 og totalt på Panamax usd 9900. Panamax går sannsynligvis i overskudd pr dags dato med en snittinntekt på usd 11.646 pr skip. Capesize går fortsatt i underskudd og har en snittinntekt på ca usd 8740 pr skip. I tillegg kommer inntektene fra TC og Ultramax. Ja, jeg er klar over at dette bare blir estimater, men det gir en indikasjon på hvordan ting ligger an. Golden ocean hadde positivt driftsresultat både i 2017 og 2018. I 2018 hadde de også positivt årsresultat etter skatt. Mulig de ikke får det i 2019 pga Q1 og Q2, men jeg forventer en ganske kraftig økning i ratene fra sommeren 2019 da fullt av skip skal inn for å montere scrubbere de neste 12 månedene. Jeg har ikke bare aksjer i Gogl hvis du tror det. Jeg har eks en utbytte portefølje med AMSC, SBVG, OCY, STB og MING. BWO får jeg håpe flere har fulgt, da det er en av aksjene jeg har tjent mest på både i 2018 og så langt i 2019. Jeg har investert i en del forskjellige selskap i forhold til IMO 2020, men det er ikke like spennende å skrive om alle disse selskapene enda.
Redigert 24.04.2019 kl 18:30

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.