Olje

Trond.heim
24.04.2019 kl 22:04 910

Mimsa: Selvsagt er der en nedside i PEN. Mange av oss optimistiske hadde neppe trodd at aksjen falt så mye tilbake etter kurs 22.

Undrer meg imidlertid over at kursvariasjoner fra dag til dag blir så fokusert.

Dussafu utviklingen er i startfasen, potensialet blir mer avdekket de neste 2-5 år.

Tunisia satsingen er helt i støpeskjeen, her vet vi fortsatt lite om hva vi kan forvente oss.

AJE lisensen er sannsynlig ( fra mitt ståsted) satt i spill, her vil potensialet bli synliggjort og PEN har alt å vinne.

En stor usikkerhet framover er om et eventuelt betydelig overskudd skal brukes primært til nye investeringer , eller om en bestemt prosentdel skal settes av til utbytte eller om alt skal reinvesteres.
Jeg håper på en 50/50 fordeling mellom utbytte og investeringer. Det vil gjøre selskapet meget attraktivt framover.
Redigert 24.04.2019 kl 22:05

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.