Industri

TomW
25.04.2019 kl 11:03 1316

Ja ser man på Ebit excl other losses/gains så er 19 litt dårligere enn 18, men påskeeffekten vil nok utgjøre mer enn som så. Man må også ta høyde for antall passasjerer og load faktoren i det regnestykket ditt. Begge disse ville vært vesentlig høyere om vi hadde avviklet påsken i mars.

Hvis du ser på Yielden for q1 så er denne opp 10% for jan- feb. Med andre ord så ser det ut til at Nas er på vei til å ta ut mer på billettene sine, dog med nedgang i load som gir lavere Rask. Spørsmålet er om de klarer å opprettholde disse prisene i sommerprogrammet når load tar seg opp.
Ask økte med 17 % i q1 19, og dette vil som regel også generere større tap i q1. Forhåpentligvis vil dette motvirkes av høyere lønnsomhet i q2 og q3. Men vi får se, de fortsatt en vei å gå!
Redigert 25.04.2019 kl 11:13

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.