IKT

25.04.2019 kl 20:32 6132

Ja, mener så, noen av oss. Se tilbake til 2016 hvor det ble levert en EPS på nær 1,7 blank og 1,5 i utbytte. Nå lever vi ikke på historien, men fremtiden selvsagt. Dette bare for å belyse oppsiden som muligens er der. Som den gamle sjefen i Strong sa: mulighetene har aldri vært større. Strong har vært nede for telling i 2017, altså et dårlig år etter et fantastisk, Det har satt seg fast i aksjonærenes hoder at vi ikke kommer tilbake eller forbi 2016-nivået igjen. Stronghistorien er over. 2018 var et passe bra år og viste vekst igjen.
Nå har vi en ny sjef på plass, som jeg personlig liker godt. Han har overbevist meg til å bli sittende og vente på bedre tider. De gode tidene begynner allerede i morgen tidlig er mitt syn.

Begynner Tyskland å levere noe i nærheten av det Spania viste i Q4, så er vi godt på vei mot Q50 mill-merket, som jeg har tenkt meg kan være et naturlig EBITDA-nivå med tanke på de underliggende markedene og da snakker vi kun delvis suksess uten så mange av de mellomstore eller størrre kontraktene. Ved 50 mill regnes hele Strong hjem på et eneste kvartal. Oppsiden er der definitivt. Nedsiden bør være begrenset, men man vet aldri hva tilbud/etterspørselen etter aksjen kan gjøre kortsiktig med kursen. På tide å få inn noen nye, glade, aksjonærer som ser muligheter. Er dyktig lei disse som bare ser begrensninger og lemper ut på best og som ikke kjenner nye Strong så å si overhode (dette har jeg fått bekreftet).
Litt haussing, men det får jeg stå for i morgen tidlig.
Redigert 25.04.2019 kl 20:53

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.