Olje

gunnarius
26.04.2019 kl 09:44 5379

Dette er hva jeg ikke helt skjønner: MXO går helt bananas.

Med hva jeg fant på hjemmesiden har MXO 4,47 mrd. aksjer. Dette gir MCAP 22 mill. USD. Husk på at MXO har kun inntektsgrunnlag på 5% i Aje lisensen. PEN har 12%.

Har snoket litt rundt innad i selskapet (PEN) og konkluderer med at selv for PEN er dette med denne sjeiken interessant, men som sagt kanskje noe vel prematurt - iallefall i en direkte M&A sammenheng. Dette betyr langt ifra at ikke sjeiken kan ha planer som innvolverer både EER og PEN. For dette tror jeg man må kunne anta. Det er bare timing her for å bevege nåla.

Vil ikke sette noen verdi på Aje for PEN. Uansett er stemningen at en viss del kan bli "re-bygd". Dvs. tidligere var det en langt mer pessimistisk stemning rundt Aje enn nå. Aje er satt i spill og man må trolig vente litt til før dette kan slå ut i meldingsform. Anyway, something is cooking!

Redigert 26.04.2019 kl 09:46

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.