Transport

minsin
28.04.2019 kl 16:57 6819

gbkvinlog skrev Regnestykke?
blir vanskelig å regne men aldeles ikke usannsynlig..at vi ender med 100-150 mill på tre dagers streik ..nå er kanselleringen i sas tom tirsdag..
Virker som om det er for stor avstand i forhandlingene... om streiken varer til neste helg taper fort SAS 1 mrd..
uten at jeg har studert det helt er nok billettprisene steget med minimum 50 pst , det vil være en viss langtids effekt av en slik streik , selv om den blir avblåst..
Cabinfaktoren øker helt sikkert med 10- 15 pst .. dette går rett på bunnlinjen.
Flere flyavganger pr dag under streiken - 5-10 stk
Med daglige inntekter på ca 32 mill for (Norge , Dk , Swe ) gjennom Q1 . Vil jeg tro at inntektene er økt med ca 50 pst.
ser derfor ikke bort fra at Norwegian tjener yttligere 40-60 mill pr dag under streiken.
dagling inntjening blir derfor rundt 32 +50 mill = 82 mill dag altså pluss 50 mill dag
Vi er i ei tid der folk planlegger mai- og sommer feriene, selv om vi alle vet at streiken ikke kommer til å vare i 2 uker til ... så vil streiken påvirke folks valg av flyselskap mht feriereiser de neste par tre mnd... det er iallefall i denne tiden de bestiller slike ferie reiser
Sas har innstilt flyene tom Tirsdag , så jeg vil tro Nas vil tjene 250 - 300 mill på dette
SAS har derimot tapt 400-500 mill

Redigert 28.04.2019 kl 17:55

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.